Om oss

Grycksbo Egnahemsförening bildades 1930 och finns till för egnahemsägare i Grycksbo. Det började med att vår förening planerade träd för ökad trivsel och god miljö till att numera erbjuda uthyrning av utrustning till låg kostnad. Vi vill också ge möjlighet till utbyte av erfarenheter genom att anordna aktiviteter och har under många år arrangerat resor till bland annat olika trädgårdsmässor. Föreningen har idag ca 300 medlemmar.

Vår funktion

Stödja Grycksbos egnahemsägare

med verktyg/ utrustning och material till förmånliga priser samt, arrangera olika tillställningar och aktiviteter såsom t.ex. trädgårdsmässor, kurser, föreläsningar inom egnahemsområdet (hem och trädgård) för att främja gemenskap och kunskap.

Vår Vision

Att verka för byn Grycksbos utveckling genom att erbjuda ett forum där vi tillsammans kan hjälpas åt och skapa våra egna förutsättningar, initiativ och värden. Bidra till en samhällsutveckling som utgår från våra och nästkommande generationers behov och möjligheter att kunna leva goda liv.

Våra värden

Stötta & förena

Skapa gemenskap

Vara idéburna

Hållbara

Gå med oss

För att bli medlem i vår förening använd

QR-koden/ nummret på bilden nedan

och swisha 100 kr. I rutan för meddelande, ange ditt namn och skriv medlemsskap.

Kontakta oss

Kontakta oss gärna! Har ni synpunkter och idéer gällande vårt utbud, nya inköp, flera tjänster eller om ni önskar att engagera er i vår förening och hjälpa oss att utvecklas, skriv och dela dina tankar med oss.